جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

چگونه در تبليغات تلگرام حرفه اي عمل كنيم؟

تبليغات حرفه اي در تلگرام ; اين روزها تبديل شده به يكي از پرطرفدار ترين روش هاي تبليغاتي; چرا كه ايجاد اين كانال ها كاملا رايگان بوده و هزينه نگهداري ندارد و با كمي مديريت و فعاليت مستمر مي توان به نتايج فوق العاده اي دست يافت.با توجه به گسترده شدن فعاليت شركت هاي تبليغاتي و افزايش روز افزون كاربران اينترنتي و شيوع استفاده از تلگرام  بين اين كاربران; تبليغات در شبكه هاي اجتماعي از جايگاه ويژه اي در عصر حاضر برخوردار شده است. مهمترين مزيت ارسال تبليغات در تلگرام اين است كه استفاده كنندگان از نرم افزارهاي شبكه اجتماعي نظير تلگرام معمولا افرادي مي باشند كه از نظر سطح معلومات و آگاهي در جايگاه بالايي قرار دارند. به همين جهت براي تبليغ خدمات و كالاي شما گزينه مناسبي ميباشد.

آشنايي با قابليت‌هاي تبليغاتي در تلگرام

تلگرام به دليل اينكه با استفاده از منابع متن‌باز ايمن و بهينه كه بر روي چندين ديتا سنتر مطمئن كار مي كند، از ضريب اطمينان و سرعت بالايي برخوردار است. تلگرام حجم زيادي از كاربراني كه وايبر جمع كرده بود را هم‌اكنون به خود اختصاص داده و حالا در ايران رقيب جدي ندارد. مسلما اين نرم‌افزار با تعداد زيادي از كاربران فعال در استفاده از آن بازار خوبي براي تبليغات به شمار مي‌آيد. به همين علت است كه با استفاده از خدمات تبليغات در تلگرام ايران تبليغ مي توانيد از افزايش ميزان فروش خود اطمينان حاصل كنيد.

نقش تبليغات حرفه اي در تلگرام

تبليغات فعاليت و حرفه‌اي است كه به توليد اطلاعات براي ترويج فروش محصولات و خدمات تجاري به كار مي‌رود و استفاده از دانش و تبليغات حرفه اي در تلگرام با استفاده از فناوري‌هاي روز تبليغات مي‌تواند مسير موفقيت را براي يك شركت ترسيم كند. براي اينكه بتوان تبليغات را بين انبوه تبليغات كنوني برجسته كرد، بايد به دنبال راهي بود تا از ساير رقبا متمايز شد. تبليغات در تلگرام اين خواسته را تا حدي در جامعه كنوني محقق كرده است و علاوه بر اين با استفاده از نرم‌افزار تلگرام مي‌توان كالا و خدمات خود را به جهانيان شناساند.

در واقع تلگرام همانند يك شبكه اطلاع‌رساني وسيع است كه در اكثر مواقع در دسترس مخاطبان قرار دارد و اطلاعاتي كه در تلگرام به اشتراك گذاشته مي‌شود، ارزش آماري بسيار مهمي دارد. در حال حاضر اين نرم‌افزار بستر بسيار مناسبي براي تبليغات انبوه است و هر روزه شاهد افزوده شدن كاربران در تلگرام هستيم و افزوده شدن كاربران باعث مي‌شود تبليغات در تلگرام توسط افراد بيشتري در روز بازديد شود.

مزاياي تبليغات حرفه اي در تلگرام

  • هزينه ارسال پيام و عكس و فيلم رايگان است
  • محدوديتي در ارسال تعداد كلمات وجود ندارد
  • قابليت اشتراك‌گذاري لينك سايت و يا صفحات اينترنتي
  • امكان ارسال فيلم و تصوير توسط تعداد زيادي از كاربران خوانده مي‌شود
  • امكان ارسال به صورت منطقه‌اي، پيش‌شماره‌اي و مشاغل و… مناسب براي برندسازي و معرفي محصولات و خدمات
  • قابليت تبادل اطلاعات با مشتري بازاري نو براي تبليغات.

تبليغات حرفه اي در تلگرام

چگونه به تبليغات حرفه اي در تلگرام دست يابيم؟

چند فرمان ساده براي داشتن كانالي ارزش‌آفرين و باكيفيت در تلگرام:

۱-براي جذب مخاطب به تبادل لينك با هر كانال غير مرتبط و مبتذلي تن ندهيم

بهتر است در هفته يك نفر عضو ثابت و ماندگار به كانال ما اضافه شود تا اينكه در يك روز صد نفر به كانال بپيوندد و در پايان هفته همۀ آن‌ها كانال را ترك كنند يا زحمت باز كردن كانال را به خودشان ندهند!

۲- اگر قرار است صرفاً يك ماشين «كپي‌پيست» باشيد و هيچ حرف تازه‌اي براي گفتن نداريد. از راه‌اندازي كانال صرف‌نظر كنيد

كانال تلگرام را بايد جايي مناسب و عالي براي تقويت «عضلات توليد محتوا» در نظر گرفت.

۳- تمريني براي ايجاز

اين شايد مهم‌ترين نكته براي توليد محتوا در تلگرام باشد. بايد تا جايي كه مي‌توانيم كوتاه و موجز بنويسيم. ايجاز يعني توجه و احترام به مخاطب.
مخاطب تلگرام حوصلۀ خواندن چيزهاي بلند را ندارد!درست است كه تلگرام مثل توييتر محدوديت ۱۴۰ كاراكتري ندارد، ولي به نظرم بايد براي خودمان چنين محدوديت‌هايي را براي كانالمان در نظر بگيريم.

۴- محتواي دست اول توليد كرده و از كپي كردن به شدت پرهيز كنيد.

مطالب كانالها و سايتهاي ديگر همانطور كه به دست شما رسيده است در اختيار مخاطبان شما نيز قرار گرفته است. درج مطلب تكراري تنها به آبرو و حيثيت كاري شما لطمه خواهد زد. اگر گاهي مطلبي برايتان جذاب بود آن را با ذكر منبع درج كنيد و يا به كلي بازنويسي كنيد تا شائبه سرقت ادبي نداشته باشد. قاعده كپي برداري شايد براي عكس و تصوير موضوعيت كمتري داشته باشد. اما پيشنهاد مي كنم تا حد امكان از تصاويري كه خودتان تهيه كرده ايد بيشتر استفاده كنيد.

۵- با هشتگ گذاري، مطالب كانال تلگرام خود را طبقه بندي كنيد.

هشتگ در حكم كلمات كليدي مطلب شماست و كار جستجو در مطالب كانال تلگرام را براي مخاطب آسان مي كند; براي هشتگ گذاري قبل از كلمه مورد نظر علامت # را درج كرده و بدون گذاشتن فاصله كلمه مورد نظر را تايپ كنيد.
به ياد داشته باشيد اگر عبارت مورد نظر شما چند كلمه است; بين آنها به جاي فاصله بايد از علامت زيرخط استفاده كنيد; (#داشتن_كانال_خوب) كلمات كليدي استانداري به كار ببريد كه هم با ذهن مخاطب و هم با اهداف كسب و كار شما همراستا محسوب شوند.

۶- از انتشار فايل صوتي نترسيد.

مخاطب تلگرام پادكست گوش كردن را دوست دارد; ولي اگر سرماخورده‌ايد يا تازه از خواب بيدار شده‌ايد و صدايتان گرفته از ضبط فايل صوتي خودداري كنيد!
انتشار پادكست آن‌قدر مفيد و ارزش‌آفرين است; كه مي‌ارزد به خاطر آن به كلاس فن بيان برويد و يك ميكروفن درست‌ودرمان براي خودتان بخريد.

۷- از عكس‌هاي درجه‌يك و باكيفيت استفاده كنيد.

سعي كنيد كانال شما هويت و سبك بصري خودش را داشته باشد. 

۸- مطالب كانال بايد وحدت موضوعي داشته باشند.

مخاطب بايد به سادگي بفهمد موضوع كانال شما چيست; شما حق نداريد مطالبي روي كانال درج كنيد كه با موضوع كانال ناسازگار است; براي مثال اگر كانالي براي معرفي محصولات مربوط به گردشگري داريد; دليلي ندارد كه براي جذب مخاطب، لطيفه بر روي سايت قرار دهيد.

۹- از ديگر روش هاي تبليغات حرفه اي در تلگرام اين است كه براي مخاطبانتان آفرهايي در نظر بگيريد

مثلا نرم افزارها و اپليكيشن هاي مرتبط با كارتان را كه مفيد و در عين حال كمتر شناخته شده هستند براي دانلود روي كانال قرار دهيد; كاري كنيد كه مخاطب احساس كند براي شما مهم است.

۱۰- نام كاربري ادمين كانال براي ارتباطات بعدي بايد در كانال تلگرام مشخص باشد.

شما وقتي كانالي راه اندازي كرده و مرتبا بر روي آن مطلب قرار مي دهيد; بايد آمادگي اين را هم داشته باشيد كه مخاطبان از شما مستمرا سوالاتي بپرسند; اتفاقا اين سوالات علامت خوبي است كه آنها به مطالب شما واكنش مثبت نشان داده اند.
در كوتاهترين زمان ممكن جواب آنها را بدهيد و اگر ممكن است از آنها دعوت كنيد براي توضيحات بيشتر به صورت حضوري به دفتر شما بيايند; اين جلسات مي تواند به مذاكره فروش منجر شود.

 

تبليغات حرفه اي در تلگرام

 

در آخر:

به ياد داشته باشيد كانال تلگرام در نهايت قرار است به افزايش فروش شما منجر شود; بنابر اين هر محتوايي كه بر روي آن قرار مي دهيد بايد مستقيم و غير مستقيم به تبليغ كار شما منجر شود; اگر شما به دنبال رضايت مخاطب هستيد; در نهايت به اين دليل است كه رضايت مخاطب مي تواند به افزايش فروش شما منجر شود; وگرنه صرف درج پستهاي بسيار عالي اگر منجر به افزايش فروش و اعتبار شما نشود چه فايده اي خواهد داشت؟
البته در بازاريابي محتوايي حداقل ۸۰% بايد به تبليغات غير مستقيم اختصاص پيدا كنيد; و شما تنها مجاز هستيد ۸۰% پيامهايتان را به معرفي مستقيم شركت و محصولات خود اختصاص دهيد; اين ۲۰% هم نبايد شكل پيام بازرگاني پيدا كند و مطالبي مثل محصولات جديد; پروژهها و قراردادها; مصاحبه با مديران شركت; اخبار غير رسمي و اينگونه موارد براي اين منظور بايد در كانال درج شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.