پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

روش هاي تبليغ موثر در اينترنت

امروزه اينترنت آنقدر در زندگي روزمره همه نفوذ كرده است كه نمي توان از پتانسيل بالاي كاربران آن غافل ماند كاربراني كه ديگر فقط نوجوان و جوان نيستند بلكه فعالين بازار و سرمايه گذاراني كه سرمايه هاي كلاني هم در اختيار دارند را هم شامل مي شوند افرادي كه مي توانند يك مشتري پر سود باشند از اينترنت براي كار هاي روزمره خود استفاده مي كنند نسلي كه در زمان تحصيل با اينترنت آشنا شد اكنون وارد بازار كار شده است و درصد قابل توجهي از سرمايه ها كشور را در دست دارد حال اين افراد كه مي دانند اينترنت مي تواند چه ابزار پر قدرتي باشد از آن به صورت روزمره استفاده مي كنند وقتي كه از آنها آخرين قيمت را مي پرسيد آنرا با اينترنت چك مي كند و ديگر تلفن و موبايل آن وسيله ارتباطي مقتدر سابق نيستند. بلكه بازيگر جديد و پر قدرتي آمده كه نه تنها كارا تر است بلكه جذابيت بيشتري هم دارد.

امروزه متخصصين در هر رشته اي وقتي مي خواهند يك منبع سريع براي پرسش خود بيابند اولين چيزي كه به خاطرشان مي رسد جستجو در گوگل است. ديگر اينترنت فقط وسيله سرگرمي و تفريح نيست بلكه بسياري از مشاغل به آن وابسته اند و مرتب شغل هاي جديدي ايجاد مي شوند كه به كمك اينترنت پا گرفته اند. در دنياي امروز براي هيچ كشوري پيشرفت علمي قابل توجه را بدون وجود اينترنت نمي توان متصور شد و به همين دليل هم هست كه سرعت اتصال به اينترنت در دانشگاه ها در اعتبار آنها يك فاكتور مثبت در نظر گرفته مي شود. حال گرايش بيش از پيش نسل جديد به اينترنت را هم به آن اضافه كنيد مي بينيد كه مخاطبين اينترنت روز به روز در حال افزايشي چشمگير هستند. بله و هر جا كه مخاطب افزايش مي بايد طبيعتا بازار پر سود تبليغات هم وارد ميدان مي شود بازاري كه هنوز در ايران خيلي جدي گرفته نشده است ولي با توجه به مزاياي آن و ارزاني فوق العاده اش بسيار جذاب است اما به دليل اينكه بسياري از افرادي كه بدنبال تبليغات هستند با نحوه تبليغات در اينترنت خيلي آشنايي ندارند نمي توانند به آن اعتماد كنند آنها نمي دانند كه بايد با توجه به كسب و كار و موقعيت حرفه اي خود نوع و روش تبليغات را مشخص نمايند و اگر اصولي ساده را رعايت نكنند از تبليغات خود در اينترنت بازدهي كافي را بدست نمي آورند. اين صحبت ها حاصل تجربيات نزديك به ده سال بنده در ياد بگير دات كام و وب سايت هاي ديگر و سر و كار داشتن با انواع مشتري هاست. بنابراين تصميم گرفتم مقاله اي در اين رابطه خدمتتان ارائه نمايم تا در آن مزاياي هر روش را با توجه به مشتريان هدف و نوع كسب و كاري كه قرار است براي آن تبليغ شود  راهكار مناسب ارائه گردد. و دوستاني كه مي خواهند از اين فضا استفاده كنند بهترين سود را از هزينه خود داشته باشند.

 

تبليغات متني در وب سايت ها

اين روش بهترين روش براي كساني است كه يك وب سايت اينترنتي دارند و مي خواهند رتبه آن را در گوگل ارتقا دهند و در عين حال ترافيكي هم به سمت وب سايت خود هدايت نمايند. در اين روش در يك وب سايت پر بازديد و با رانكينگ متوسط و بالاتر يك لينك متني قرار مي گيرد اين متن يا عنوان لينك بسيار مهم است. عبارت جذابي كه براي عنوان لينك خود انتخاب مي كنيد در ميزان كليكي كه صورت مي گيرد بسيار موثر است هر چند اين عبارت نبايد گمراه كننده و دورغين باشد چون اعتبار شما را خدشه دار مي كند. فراموش نكنيد يكي از اهداف تبليغات كسب اعتبار است پس آن را خراب نكنيد.

تبليغات متني روشي ارزان براي تبليغات است اما براي اينكه اين روش در افزايش رانكينگ وب سايت شما موثر باشد بايد به صورت طولاني مدت روي آن سرمايه گذاري نماييد. مثلا وقتي كه مشتريان با بنده صحبت مي كنند و راهنمايي مي خواهند به آنها مي گويم كه اين روش تبليغات را حداقل سه ماهه انجام دهند و به كمتر از آن فكر نكنند. نكته ديگر اينكه در اين روش نبايد به يك وب سايت اينترنتي تكيه كنند بلكه بايد در وب سايت هاي بيشتري لينك متني داشته باشند و اين كار را به مرور انجام دهند اين واضح است كه در الگوريتم هاي گوگل براي اين گونه روش ها راهكارهايي قرار گيرد تا بدين روش يك وب سايت فقط با پول خرج كردن يا تقلب نتواند رانكينگ خود را بالا ببرد! و به همين دليل است كه نبايد به يك باره در تعداد زيادي وب سايت لينك متني قرار دهيد. اگر شما به يك باره در 100 وب سايت تبليغات متني قرار دهيد مطمئن باشيد نتيجه خوبي نخواهيد گرفت بلكه بايد ابتدا در چند وب سايت با رانكينگ مناسب تبليغات متني سفارش دهيد آنهم به صورت طولاني مدت و سپس به مرور تعداد اين وب سايت ها را بالا ببريد.

 

تبليغات گرافيكي و بنري در وب سايت ها

اين روش تبليغ مي تواند بسيار سود آور باشد اگر با سياست درستي انجام شود. اولين نكته در اين نوع تبليغ اين است كه روي چه وب سايتي تبليغ مي كنيد مخاطبان چنين وب سايتي كه هستند؟ مشتري هدف شما كيست؟ چه درصدي از مشتري هدف شما مخاطب اين نوع تبليغات است؟ هر بار كه خواستيد يك وب سايت اينترنتي را براي محل تبليغات خود انتخاب نماييد با پرسيدن اين سوال ها از خود مي توانيد بهتر و عاقلانه تر تصميم بگيريد شما براي تبليغات هزينه مي كنيد كه سود ببريد پس بايد با چشم باز وب سايت مناسبي براي تبليغات خود پيدا كنيد.

تبليغات در تلگرام

ديگر محل نمايش تبليغات شما در صفحه است كه بسيار مهم است. هر چه لوگوي تبليغاتي شما بيشتر در ديد باشد شانس تاثير گذاري آن بيشتر است بنابراين سعي كنيد محل مناسبي را براي نمايش لوگوي تبليغاتي خود انتخاب نماييد.

طراحي لوگو بر تاثير گذاري آن بسيار موثر است لوگوي شما بايد به وضوح پيام شما را بيان كند، كسب و كار شما را معرفي كند و قابليت به خاطر سپردن بالا داشته باشد. طراحي لوگو نه تنها كاري هنري است بلكه بايد اصول روانشناسي هم در آن رعايت شود حتي رنگ هايي كه در طراحي لوگو انتخاب مي شوند بايد يا كسب و كار شما همخواني داشته باشند. بايد آنقدر جذابيت داشته باشد كه توجه بازديد كننده را به خود معطوف كند و او را به كليك كردن روي آن قانع كند. براي آشنايي با اصول طراحي لوگو مي توانيد اين مقاله را بخوانيد.
علي يزدي مقدم

 همان طور كه در تبليغات متني هم ذكر شد در لوگوي خود نبايد سعي كنيد بيننده را گول بزنيد سعي كنيد با اعتبار بالا عمل كنيد نبايد در برابر مشتري طوري رفتار كنيد كه كلاهبرداران عمل مي كنند. اين كار افراد بي تجربه است.

 

آگهي اينترنتي

يكي از بهترين و ارزان ترين روش هاي تبليغات در اينترنت آگهي اينترنتي است. اين روش براي كسانيكه داراي وب سايت نيستند و مي خواهند در اينترنت تبليغات كنند بسيار مناسب است آنها مي توانند شماره هاي تماس آدرس محل كسب و ايميل خود را همراه با اطلاعات مناسب در اين آگهي ارائه نمايند تا مشتريان بتوانند به سادگي آنها را پيدا كنند.

 براي اينكه آگهي اينترنتي شما بيشترين تاثير را داشته باشد نبايد مدت دار باشد يا حداقل طولاني مدت باشد گاه يك صفحه آگهي بعد از سه ماه در گوگل گل مي كند و حتي ممكن است اين زمان  يك سال طول بكشد. بنابراين مدت نمايش تبليغات بسيار مهم است و هر چه اين زمان طولاني تر باشد بهتر است به همين دليل هم ما در ياد بگير دات كام آگهي را به صورت مادام العمر هم قرار مي دهيم تا براي سفارش دهنده آن تاثير گذاري بلند مدت داشته باشد. گاه دوستان مي پرسند مادام العمر يعني تا كي پاسخ روشن تا زماني كه وب سايت ياد بگير دات كام فعال باشد.

 نكته ديگري كه در اين نوع تبليغ مهم است وب سايتي است كه انتخاب مي كنيد اين وب سايت بايد داراي رانكينگ خوبي در گوگل باشد هر چه وب سايتي كه در آن آگهي مي دهيد رانكينگ بيشتري داشته باشد شانس نمايش آگهي بيشتر است.

متن و گرافيك هم بسيار مهم است سعي كنيد در وب سايتي آگهي دهيد كه به شما اجازه قرار دادن تصاوير گرافيكي را مي دهد تصاوير در تاثيرگذاري تبليغات شما نقشي اساسي بازي مي كند. همينطور متني كه در اين آگهي قرار مي دهيد بسيار مهم است اين متن نبايد خيلي كوتاه باشد اگر متن شما حداقل 10 خط باشد بهتر است چون در رانكينگ اين صفحه و در نتيجه نمايش آن تاثير مثبت خواهد داشت. بنابراين وب سايتي را انتخاب نماييد كه به شما اجازه دهد متن بيشتري در آگهي خود قرار دهيد.

 

تبليغات به صورت ايميل

يكي ديگر از انواع تبليغات اينترنتي تبليغ كالا و خدمات به كمك ايميل است. اين روش مي تواند بسيار كارساز باشد به شرطي كه به شيوه اي صحيح انجام شود.

براي تاثير گذاري تبليغات به اين روش بايد هر ايميل به طور خاص براي فرد دريافت كننده ساخته شود اين كار ساده اي نيست چون بايد تعداد بسيار زيادي ايميل بفرستيد تا يك مشتري واقعي پيدا كنيد. يعني بايد بازار هدف را پيدا كنيد.

نحوه ساختن هر ايميل هم در تاثير گذاري آن بسيار مهم است اولين چيزي كه در ايميل جلب توجه مي كند موضوع ايميل است و فرد با توجه به آن تصميم مي گيرد كه آيا آن را باز كند يا خير. بنابراين بايد موضوعي انتخاب نماييد كه مشتري شما را ترغيب نمايد براي اين منظور بايد خود را جاي مشتري بگذاريد و ببينيد چه نيازي دارد چه مشكلي دارد كه به دست شما حل مي شود يا در يك كلام بهترين خدمتي را كه به او مي توانيد ارائه دهيد چيست؟ آن را در موضوع ايميل مشخص نماييد.

در تله ايميل هاي دسته جمعي نيفتيد. شركت هاي تبليغاتي زيادي هستند كه براي شما تعداد زيادي ايميل مي فرستند اما اينكه اين ايميل به دست كه مي رسد اصلا مشخص نيست آنها هيچگاه ليست ايميل هاي خود را در اختيار شما قرار نمي دهند تا آنها را بررسي كنيد. ديگر اينكه اين شركت ها يك متن و گرافيك و موضوع ايميل مشترك براي همه مي فرستند. و اين كار دو مشكل دارد اول اينكه سيستم هاي تشخيص اسپم بسيار هوشمند شده اند و ايميل هاي اين چنيني را به سرعت تشخيص مي دهند و آنها را راهي آشغال داني ايميل مشتري احتمالي شما مي كنند. دوم اينكه چون ايميل هايي به اين شكل هر روز و به تعداد بالا براي همه ارسال مي شود عملا كسي علاقه به خواندن چنين ايميل هايي ندارد و همه به آنها به چشم يك مزاحم مي نگرند كه فقط قصد سود بردن از آنها را دارد. بنابراين بهتر است كه سيستمي براي جمع آوري ايميل ها مشتريان احتمالي خود داشته باشيد و در قسمت موضوع ايميل تا حد امكان نام شركت يا شخصي كه قرار است ايميل را دريافت نمايد ذكر كنيد. ايميل هاي تبليغاتي را بايد خود شما يا كارمند شما با نظارت شما تهيه كنند اين ايميل ها بايد شبيه يك ايميل يا يك پيشنهاد شخصي باشد به طوري كه وقتي مشتري شما آنرا دريافت كند احساس كند اين ايميل مخصوص او و براي او ارسال شده است. و براي مشتريان هدف ارسال شود تا نتيجه بخش باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.